Přejít k navigační liště

ŠKODA Motorsport eChallenge pokračuje australskou rallye

Skoda Challenge

Skoda Challenge

Škoda eChallenge pokračuje druhým kolem, kdy včera odstartovala Australia Rally. Inženýři ze Škoda Motorsport připravili také optimální nastavení vozu, které naleznete ZDE. Tak jako v prvním kole se výzvy zúčastní mnoho profesionálních jezdců jako například Oliver Solberg a další. Pozor, druhá challenge je poměrně krátká a trvá jen do této nedělě 24.5.2020.

Jak se zapojit:

Na stránkách https://dirtrally2.com/clubs/club/295041 se připojte do klubu

Na jezdce čekají dva průjezdy čtyř rychlostních zkoušek a celková délka rallye je 65,6 km. Níže popis RZ přímo od Škoda Motorsport.

 

Chandlers Creek (12,3 km): Chanders Creek je krásná zkouška s pestrou skladbou prostředí. Zahrnuje rychlé pasáže se skoky, jízdu mezi ohradníky pastvin i na úbočích kopců, kde na pravé straně číhají hluboké srázy. Rychlé pasáže Chandlers Creeku chtějí odvahu udržet vytočenou pětku a v dobrém rytmu skládat auto s dostatečným předstihem do táhlých zatáček. Pár ostrých pravoúhlých zatáček zase vyžaduje dobrý odhad brzdných bodů.

Taylor Farm Sprint (7 km): Už podle názvu jde o rychlou zkoušku s atraktivní skladbou zatáček. Právě s ohledem na Taylor Farm Sprint doporučují inženýři ŠKODA Motorsport upravit nastavení pátého stupně převodovky více „do rychla“. Pozor je třeba dát na typický můstek kousek před cílem. Trefuje se v rychlé levé zatáčce a dá se snadno minout, a to s fatálními následky. Zrádné jsou opět pravoúhlé zatáčky na konci rychlých úseků.

Yambulla Mountain Acent (6,6 km): Technická zkouška, která prověří kontrolu jezdců nad autem. Téměř celou dobu se jede na úpatí kopců s minimem rovných úseků. Tady si lze důkladně procvičit přehazovaní auta ze smyku do smyku. Je ale třeba být precizní ve stopě, protože tato trať chce správný rytmus. Jakmile se zatáčky nedaří správně trefovat, auto ztratí rychlost a celá jízda se rozsype jako domeček z karet. Výčnělky skal mimo stopu ho navíc snadno rozhodí a srázy na druhé straně tratě rovnou pohltí. Škrábat se zpět bude stát spoustu času. V závěru zkoušky jsou pak dva dlouhé skoky, které je třeba dobře najet středem trati.

Rockton Plain Reverse (6,9 km): Opět se jedná o rychlou zkoušku s řadou táhlých zatáček. V úvodu pozornost jezdců prověří trochu zrádný sklon trati od středu na obě strany, ale jinak se dá jet vážně rychle. Zatáčky mají dobrý rytmus a dají se bez potíží projíždět táhlými smyky. Limitem je hlavně šířka trati – mezi ohradníky je občas docela úzká. V závěru zkoušky je poměrně dlouhý asfaltový úsek s vysokou mírou přilnavosti, kde se auto chová úplně jinak než na šotolině.

Zdroj: vlastní + Škoda Motorposrt

 

cabadaj

cabadaj

Zakladatel a administrátor Czech Console Racing. Na Xboxu hraju už od roku 2006. Najdeš mě pod gamertagem CCR CABADAJ.

Napsat komentář